27 Ocak 2012 Cuma

İstanbula Şubat Ayından İtibaren 2 Sene Tren Yok (Köseköy - Gebze hattı kapanıyor)

TCDD'nin web sayfasındaki "Ülkemizin en büyük Yüksek Hızlı Tren hattı olan Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Hattı'nın Eskişehir-İstanbul kesiminin yapımı devam etmektedir. Yeni yapılan Yüksek Hızlı Tren hattı bazı yerlerde mevcut demiryolu hattıyla kesişmekte; Köseköy-Gebze kesimi ise istimlâk zorlukları nedeniyle tamamen mevcut hat üzerine oturmaktadır. Hatta yapılan çalışmayla tren trafiğini aynı anda sürdürmek mümkün değildir" cümlesi ile başlayan yolculara yönelik duyurudaki söylemle birlik önümüzde ki Şubat ayından itibaren 2 yıl süreyle tren trafiğine kapanıyor.Bu süre çok uzun bir süre İstanbul gibi bir metropole 2 sene tren seferinin olmaması rezillikten başka bir açıklaması yoktur.Türkiyeye çağ atlatacağım derken 2 sene çağ dışı yaşamaya mahkum bırakılacaktır.Raylar aynı hat üzerinde olduğu için istimlak bedeli de pahalı olduğu için bu durumda yapmak zorunda kaldıklarını açıkladılar.Buna gülerler açıkçası yaptığımız uluslararası antlaşmalara göre demir yolu ulaşımı kesilemez bunu bilen bakanlık Köseköy - Derince hattında sadece yük trenlerinin tek taraflı çalışması ve Derinceden Tekirdağ'a bu trenlerin feribot ile taşınması kararını almış bu çok dahamı ucuz olucak sormak istiyorum.Hem TCDD bir KİT tir kar amacı güdmesi beklenemez o yüzden çok saçma sebepler.Mühendislik bakımından bakarsak artık her yerde tek hat üzerinden yapılabiliniyor bu çalışmalar.




 Aşağıdaki Hat Kapanmadan Tünel Onarımının Güzel Bir Örneği Mevcut:








Cuma Akşamından Pazartesi Sabahına Kadar Çift Hat Komple Köprü Yenileme Videosu:




Cuma Akşamından Pazartesi Sabahına Demiryolu Alt Geçit Yapma Videosu:








  Üretilen bu projenin ne kadar yanlış olduğunu ne kadar düşüncesiz olduğunu anlatmak gerçekten basit.Avrupa da bir metropol düşünün 20 milyon nüfusu olsun transit geçiş noktası üzerinde olsun ve 2012 yılında 2 sene tren çalışmasın gerçekten bir yabancıya söyleseniz size kıçıyla güler.Ama gerçek maalesef işin ilginç tarafı yapılacak olan YHT yolu eski yolun bulunduğu bölgeye inşaat edileceği için virajlar ve dönüşler değişmeyecek bu hat Köseköy - Haydarpaşa hattı arasında  nomalde 160 km ile gitmesi gereken tren 100 - 120 km arası seyir edecektir buda yanlışların devam kısmıdır.


   Bu hat üzerinde günde 5000 kişinin ortalama işine okuluna gittiğini ve buna anadoluya giden trenleri katarsak günde 10000 kişinin bu yol üzerinde seyhat ettiğini düşünürsek elimizi vicdanına koyup düşünmek lazım bu insanlara karayolundan çözüm sağlanacak deniyor.Karayolundan sağlanacak çözüm tren kadar uygun fiyatlı yada tren kadar hızlı olacakmıdır zaten normal şartlarda mevcut trafiği kaldırmayan yollar bu yeni akını nasıl taşıyacaktır ben okudum baktım düşüncelerimi yazdım olay dümdüz ovalara ray koyup boş gidip gelen YHT trenlerini işletmek değil kimseleri mağdur etmeden bu işleri nihayetine kavuşturmaktır kanısındayım.Saygılar.


Kaynak için:http://kentvedemiryolu.com  Ömer Tolga SÜMERLİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder